Et godt speak er alfa og omega for en god corporate film.

Når man ser en corporate film enten på jobbet eller i fritiden, tænker man måske ikke så meget over hvor meget arbejde der faktisk er lagt i at skabe denne corporate film. Først og fremmest er der naturligvis allerede i forvejen bygget et manuskript og en drejebog for selve filmen, derefter er der naturligvis også blevet optaget billeder – men hvad mange folk glemmer, er det kæmpe arbejde der bliver lagt i selve lyddelen af den corporate film man kigger på.

Når vi taler om lydsporet på en corporate film, er der tale om både snak fra eventuelle skuespillere, baggrundsmusik, lydeffekter og naturligvis også speak. Ofte er speak en ret stor del af en corporate film da denne type film som regel bliver brugt til at gøre seeren opmærksom på noget. Den rette sammensætning af billeder og speak på en corporate film gør en verden til forskel når man gerne vil ud med et budskab eller gøre opmærksom på sig selv. Hvem kender ikke det med at klikke på en spændene video på internettet men hurtigt klikker væk igen fordi at enten billeder eller lyden er elendig?

Et godt speak som passer perfekt til den enkelte corporate film er derfor en stor faktor for hvor god filmen er til at bringe et interessant budskab.